Oriana heeft de P&O vloot verlaten

De Oriana (nu Piano land) heeft de haven van Southampton verlaten en vaart nu naar China. Het vaart nu voor de nieuwe chinees Well Star Travel Cruises onder de naam Piano land. Het schip kreeg ooit het Gouden Cockerel voor het snelste cruiseschip in de P&O Cruises vloot. Voorheen was dat de SS Canberra en momenteel de Arcadia. Het schip heeft in het bijzijn van de Aurora en Ventura de haven verlaten.

Het schip is door de Meyer Werft gebouwd en in 1995. Ze was begonnen met de modernisering en uitbreiding van haar Britse cruise-programma, en werd de opvolger van de geliefde Canberra en het toneel voor nieuwe en grotere schepen. De Oriana heeft in 2011 een belangrijke modernisering ondergaan met nieuwe hutten en de toevoeging van nieuwe restaurants als onderdeel van een herpositionering als cruiseschip voor volwassenen.

Ze had een loyale aanhang ontwikkeld, die op de markt werd gebracht als het aanbieden van een meer traditionele cruise-ervaring, maar vanwege mechanische problemen werd de 50-daagse winter 2018-cruise geannuleerd voor een drie weken durende droogdok voor “technisch onderhoud” in Hamburg, Duitsland. Vanwege de leeftijd en grootte waren er speculaties dat ze zou kunnen worden verkocht of overgedragen aan een ander cruisemerk van Carnival Corporation.

De Oriana is het tweede schip dat onlangs de P&O-vloot verlaat na dat in maart 2018 Adonia (die nu als Azamara Pursuit vaart) aan Azamara Cruises van Royal Caribbean Cruises.

Begin 2019 verschuift de Aurora naar het segment voor volwassenen, terwijl P&O zich voorbereidt op de lancering in 2020 van de Iona,

Voor mij is de Oriana altijd het originele P&O schip geweest, omdat het en eigen ontwerp is geweest en naast de Aurora, alle schepen in de P&O vloot, tot en schepklasse behoren van en andere rederij.

Geef een reactie