5.20.1 Scarlet Lady


Scarlet Lady is het eerste schip van Virgin Voyages dat werd gebouwd bij Fincantieri in Sestri Ponente werd gebouwd. De naam van het schip werd op 20 juli 2018 bekend gemaakt.Het schip kwam in 2020 in de vaart.

Het schip is 110.000 GT groot, is 278 Meter lang en bied plaats voor 2.700 Passagiers in 1.400 hutten. De schip heeft en bemanning van 1.150.

Het schip zal nieuwe techniek bezitten om warme van de motoren te gebruiken om stroom op te wekken. Op het schip zijn alleen passagiers van 18+ zijn welkom.

Afbeeldingsresultaat voor Scarlet lady planeScarlet Lady is ook een van de eerste vliegtuigen van het zusterondernemingen, Virgin Atlantic.

Op begon de bouw van het schip.

Op werd de naam bekend gemaakt.

Op 8 februari 2019 werd het schip in Genua ter water gelaten

Op kwam het schip in de vaart.

Op werd bekend dat het schip niet naar NY maar naar Miami zal varen.

Op werd bekend dat het schipo terug naar zou varen om bemanningsleden van boord te laten.

Het schip vaart vier tot vijf dagen lange cruises vanuit Miami.
Op 4 december 2014 kondigde oprichter van Virgin Group, Richard Branson, aan dat Virgin Group Virgin Cruises vormde, samen met de steun van Bain Capital, en onthulde plannen om twee nieuwe cruiseschepen te bouwen, met als doel de activiteiten in de komende twee jaar te starten of meer.

Op 23 juni 2015 heeft Virgin Cruises aangekondigd dat het een intentieverklaring met de Italiaanse scheepsbouwer, Fincantieri, heeft ondertekend voor drie cruiseschepen die elk ongeveer 2.800 gasten en 1.150 bemanningsleden konden ontvangen voor zevendaagse Caribische reizen. De order voor drie schepen kostte naar verluidt US $ 2,55 miljard, waarbij het eerste schip volgens planning in 2020 zou gaan opereren. Het contract van de bestelling voor de schepen werd formeel ondertekend op 18 oktober 2016, dezelfde dag dat Virgin Cruises omgedoopt werd tot Virgin Voyages. [12]

Op 20 juli 2018 onthulde Virgin Voyages de naam van het eerste schip als Scarlet Lady, ter ere van het zustermerk, Virgin Atlantic’s, tweede vliegtuig.
Tijdelijk gefactureerd als Virgin I en bekend in de scheepswerf als “romp nummer 6287“, begon het eerste schip voor Virgin Voyages met de staalkapceremonie op de scheepswerf van Fincantieri in Sestri Ponente bij Genua op 22 Maart 2017.

Op 31 oktober 2017 werden de kiellegging en muntceremonies van het schip gehouden. Op 20 juli 2018 werd het dok voor het eerst onder water gezet om twee rompsecties te kunnen verbinden. Het schip werd uiteindelijk geassembleerd met in totaal 399 secties.

Op 8 februari 2019 werd de Scarlet Lady op de scheepswerf ter water gelaten, vergezeld van een officiële ceremonie waarbij een fles champagne werd gezegend.

Scarlet Lady voerde twee proefvaarten uit in november 2019. Ze vertrok van Genua naar Marseille tussen 15 november en 18 november en voer in de omgekeerde richting voor haar tweede ronde tussen 27 november en 30 november.

Scarlet Lady werd voltooid en gepresenteerd door Fincantieri op 13 februari 2020 en formeel afgeleverd aan Virgin Voyages op 14 februari 2020 in Sestri Ponente.

Op 31 oktober 2017 heeft Branson en president en CEO van Virgin Voyages, Tom McAlpin, onthuld dat het eerste schip van het bedrijf alleen voor volwassenen zal zijn, waarbij alle gasten van 18 jaar en ouder moeten zijn. McAlpin legde uit dat deze stap vooral werd gemaakt om reisprofessionals aan te trekken in de meer premium markt die op zoek was naar een “verhoogde” ervaring . Nirmal Saverimuttu, Chief Commercial Officer van Virgin Voyages, schreef de beslissing ook toe aan het doel van het bedrijf om zich te richten op “mensen die normaal gesproken geen cruisevakantie overwegen” en misschien geïnteresseerd zijn in een “koelere” en meer “intieme” setting.

Op Scarlet Lady bundelt Virgin Voyages alle tarieven van de passagiers als één prijs per hut, in tegenstelling tot de prijs per reis per gast. Bijgevolg vragen prijzen om een ​​hogere premie dan die van hun concurrenten. Als reactie hierop onthulde Virgin dat alle tarieven alle maaltijden, fitnessklassen, internet en fooien dekken, naast andere aanbiedingen, maar alcoholische dranken, winkels en excursies aan wal zullen nog steeds kosten met zich meebrengen.

Het schip bevat geen buffet- of eetkamers en herbergt in plaats daarvan ongeveer 20 verschillende eet- en drinkgelegenheden. Andere locaties zijn een multifunctioneel theater en een tattoo aan boord en body piercing salon.
Scarlet Lady heeft in totaal 1.408 passagiershutten en 813 bemanningshutten voor een maximale capaciteit van 4.400 passagiers en bemanning, met iets meer dan 2.770 passagiers en 1.160 bemanningsleden aan boord op een typische basis. [23] Van de 1.408 passagiershutten zijn er in totaal 78 suites, 1.030 balkonhutten, 95 raamhutten en 105 binnenhutten. Ze is uitgerust met balkons op 86% van haar hutten, met 93% van de totale hutten met uitzicht naar buiten. [8] De livrei van het schip bestaat uit een zilveren romp, rode trechter en getinte ramen, en bevat ook de figuur van de “zeemeermingids” van Virgin die te zien is op zustermerken, Virgin Atlantic en nu ter ziele gegane Virgin America.

Scarlet Lady heeft 17 dekken, een lengte van 277,2 meter (909 ft), een diepgang van 8,05 meter (26,4 ft) en een straal van 41 meter (135 ft).

Ze wordt aangedreven door een diesel-elektrisch generatorsysteem, met vier totale Wärtsilä motoren, met een totaal vermogen van 48 megawatt (64.000 pk). Hoofdaandrijving vindt plaats via twee propellers, elk aangedreven door een elektromotor van 16 megawatt (21.000 pk). Het systeem geeft het schip een dienstsnelheid van 20 knopen (37 km / h; 23 mph) en een maximale snelheid van 22 knopen (41 km / h; 25 mph).  Bovendien leverde Wärtsilä de navigatiesystemen van het schip, een hybride scrubbersysteem om zwaveldioxide uit de uitlaat te verwijderen en een selectief katalytisch reductiesysteem om stikstofoxide-emissies te verminderen. Het schip produceert ook gedeeltelijk haar eigen energie via een productiesysteem van 1 megawatt (1.300 pk) dat de restwarmte van haar dieselmotoren gebruikt.

Afbeeldingsresultaat voor Wendy WilliamsOp 12 juni 2019 hadden Branson en McAlpin aangekondigd dat Wendy Williams de doopmoeder van Scarlet Lady zou worden, waardoor Williams de eerste Canadese vrouw zou worden die aan het roer staat van een cruiseschip onder de belangrijkste cruisemaatschappijen.  Het werd later gemeld dat Williams niet langer zou dienen als kapitein van Scarlet Lady.

Tijdens haar reis van Genua naar Miami, is Scarlet Lady klaar om vertegenwoordigers van de media en de reisbranche te hosten op haltes in Dover, Liverpool en New York City.

Scarlet Lady zal eind maart 2020 twee pre-inaugurele reizen uitvoeren bij haar aankomst in Miami. Haar eerste loopt van 26 maart tot 29 maart en haar tweede loopt van 29 maart tot 1 april. Beide driemachtige afvaarten vertrekken vanuit Miami en bezoeken het nieuwe privé-eilandresort van Virgin Voyages, The Beach Club in Bimini, gelegen op de Bimini-eilanden in de Bahama’s.

Op 23 juni 2015 kondigde Branson aanvankelijk aan dat de eerste drie schepen in de vloot op PortMiami zouden worden gestationeerd voor Caribische reisroutes van een week, met de eerste start van het schip in 2020. In januari 2019 heeft Virgin Voyages details vrijgegeven van de routes van Scarlet Lady, met herzieningen van eerdere plannen. Ze was nu gepland om kortere routes te varen en Caribische cruises van vier tot vijf nachten uit te voeren naar: Havana, Cuba, Puerto Plata, Dominicaanse Republiek of Costa Maya, Mexico. Alle reizen omvatten een stop bij The Beach Club in Bimini.

In juni 2019, in antwoord op het verbod van de Amerikaanse regering op passagiers om Cuba binnen te komen via passagiers- en pleziervaartuigen, ruilde Virgin Voyages alle bezoeken aan Havana uit met oproepen naar Key West, Florida. Het voegde ook een vierde reisschemaoptie toe om Cozumel, Mexico te bezoeken tijdens vijf-daagse afvaarten, en voegde twee zeven-daagse vakantie-afvaarten toe aan Puerto Plata en San Juan, Puerto Rico. Alle reizen zullen hun bezoeken aan The Beach Club in Bimini behouden.  Het inzetschema van Scarlet Lady zal naar verwachting doorlopen tot 2021.